ענף הפרסום הוא ענף דינאמי ומשתנה , אם בעבר בזמנים עתיקים יותר, כל אחד היה תולה את השלט שלו בכיכר העיר, וכל אחד היה עומד וצועק ומכריז על מרכולתו, הרי שהחל מהמאה ה-19 הפרסום עבר לידיהם של משרדי פרסום שתפקידם היה לספק שירותי פרסום עבור הלקוחות השונים.
המושג שירותי פרסום עובר כל הזמם שנויים והתפתחויות, בתחילת המאה ה-20 הכרנו רק פרסום בעיתונות הכתובה, בהמשך עבר הפרסום לפרסום גם בתקשורת האלקטרונית והיום יש מגמה ברורה של משרדי פרסום המתמקדים בפרסום באינטרנט שהוא פרסום ממוקד, פרסום המאפשר לבעל העסק לתקשר עם הלקוח הספציפי ולמצוא את הלקוח הספציפי שבדיוק זקוק לאותו שירות או מוצר שהמשרד מפרסם.
משרדי פרסום של היום בניגוד למשרדי פרסום שהיו קיימים בעבר, הם משרדי פרסום שפונים למגזרים ספציפיים ולא לכל האוכלוסיה, והם מספקים שירותי פרסום לקהלים ספציפיים, כך ניתן לראות היום משרדי פרסום המפרסמים במגזר החרדי, ולצידם משרדי פרסום המפרסמים במגזר הרוסי או במגזר הנשים.
משרדי פרסום מחולקים למחלקות רבות, ויש בהם לא מעט נושאי תפקידים, בכל משרד פרסום תמצאו מחלקת קריאייטיב, מחלקת מיתוג, סטודיו, ומחלקת מדיה, ובהתאם לכך בכל משרד פרסום תוכלו למצוא גרפיקאים, מפיקים, רעיונאי, פלאנר , תקציבאי ועוד.
היום בעידן המדיה האינטרנטית ישנה מגמה ברורה של יותר ויותר משרדי פרסום המציעים שירות של פרסום במדיה האינטרנטית, פרסום במדיה האינטרנטית הולך ותופס נתח גדול יותר בעוגת הפרסום הכללית, פרסום במדיה האינטרנטית נחשב ליעיל יותר וממוקד יותר והוא מאפשר להגיע אל צרכן הקצה ולנהל עימו דו שיח שבמהלכו ניתן ללמוד על חוות הדעת של הצרכן על המוצרים השונים, ולקבל ממנו משובים על המוצרים השונים הקיימים בשוק.
בישראל פועל איגוד הפרסומאים המאגד בתוכו את כל משרדי הפרסום, יש היום בישראל כמה מאות משרדי פרסום , שנבדלים זה מזה בנישה שבה הם עוסקים, יש משרדים המתמחים במיתוג, יש משרדים המתמחים בפרסום אינטראקטיב, ויש משרדים המתמחים ברכישת מדיה או בפרסום המסורתי, וכך הלאה והלאה.
את המקצועות השונים שקשורים לעולם הפרסום ניתן ללמוד בלא מעט בתי ספר, ומכללות אשר מכשירים כוח אדם מקצועי לעולם הפרסום. המקצועות הנלמדים בבתיה"ס הללו הם רבים , החל מלימודי מדיה פלנינג, וכלה בלימודי קריאייטיב, או לימודי הפקת פרסומות.
Stratomedia | סטרטומדיה |