בעלי מקצוע » מאמרים » מאמרים על בעלי מקצוע » בעלי מקצוע מומלצים

בעלי מקצוע מומלצים

18/12/13 14:04

בעלי מקצוע זוהי ההגדרה לכל אותם אנשים המתמחים בתחום ספציפי כלשהו, את בעלי המקצוע נהוג לחלק לקטגוריות שונות, יש כאלו שהם בעלי מקצוע המשתייכים לקטגוריה של הצווארון הכחול והם כוללים את בעלי מקצועות הייצור שרוב עבודתם היא עבודה פיזית כלשהי. יש עשרות ואולי מאות מקצועות המשתייכים לקטגוריה של הצווארון הכחול וביניהם מסגרים, זגגים, זפתים, נגרים ועוד. לצידם יש בעלי מקצוע המשתייכים לקטגוריה של הצווארון הכחול יש את בעלי המקצוע המשתייכים לצווארון הלבן , אלו בעיקר בעלי מקצוע שרוב עבודתם נעשית במשרד ולא בשטח. מנה"ח, מהנדסים, יועץ מס, ועמיל מכס הם רק כמה דוגמאות לעשרות ואולי מאות בעלי מקצוע שמשתייכים לקטגוריה של הצווארון הלבן. ואילו הקטגוריה האחרונה היא הקטגוריה של בעלי מקצוע המסווגים כבעלי מקצועות חופשיים כמו עו"ד, אדריכלים, חוקר פרטי ועוד.

בעלי מקצוע זהו מושג דינאמי שמשתנה כל הזמן בהתאם לשנויים שחלים בתרבות החיים שלנו ולהתפתחויות הטכנולוגיות שחלות בעולמנו, כך למשל פעם היה ניתן למצוא בורסקאים ומחלקי קרח, מדבירהרי שהיום בעידן הטכנולוגיה המתקדמת והייצור ההמוני מקצועות אלו נעלמו ובמקומם התפתחו להם מקצועות חדשים שלא הכרנו בעבר כמו מתכנתים, מעצבי אירועים, מעצבים גרפיים ועוד.

גם האופן שבו אנו בוחרים בעלי מקצוע השתנה עם השנים, אם בעבר רובנו היינו בוחרים בעלי מקצוע בהתאם להמלצות שקיבלנו מחברים או מקרובי משפחה או שכנים, הרי שהיום בעידן האינטרנט ניתן לבחור בעלי מקצוע באמצעות אתרי אינטרנט הכוללים אינדקסים של בעלי מקצוע שונים.

סוגיה נוספת שכדאי להעלות היא הסוגיה של מערכת היחסים בין בעל המקצוע לקהל לקוחותיו, אם פעם מצחצחי נעלים,כותבי נאומים וספרים היו נאלצים לעמוד במרכז הרחוב ולהמתין ללקוחות שיגיעו אליהם, הרי שהיום בעלי מקצוע נהנים בד"כ ממשרד מרווח או מחנות מעוצבת ויפה והם משיגים את לקוחותיהם באמצעות ערוצים שיווקיים שונים כמו , אינדקסים אינטרנטיים של בעלי מקצוע, פרסום בעיתונות הכתובה, הפצת פליירים ועוד.

היום זירות האינטרנט השונות מאפשרות קיומן של מערכות יחסים מסוגים שונים בין הצרכן הפוטנציאלי לבין בעל המקצוע . יש זירות אינטרנט שמאפשרות לצרכן להציג הזמנת עבודה כלשהי ובעל המקצוע הוא זה שצריך לפנות אל הצרכן הפוטנציאלי ולתת הצעת מחיר להזמנת העבודה שהוגשה ע"י הצרכן הפוטנציאלי. ויש זירות שבהן בעל המקצוע הוא זה שמציע הצעת מחיר עוד לפני שהצרכן הציג הזמנת עבודה כלשהי.

עסקים ומאמרים:
Stratomedia סטרטומדיה סטרטומדיה